ГоловнаМій профільРеєстраціяВихідТарандинцівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені В.А.Симоненка Четвер, 19.10.2017, 00:17
  Російська мова Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS

 
 

Методичні рекомендації щодо вивчення російської мови

у 2015 -2016 навчальному році

Організація навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською та українською мовами у 2015 -2016 навчальному році буде здійснюватися:

– у 5-7–х класах – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 664;

–​ для білінгвальних класів: 5-7 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 р. № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 р. № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 р. № 1465; 8-9 класи – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН України від 07.07.2009 р. № 626; 10-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 р. № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 р. № 657;

– у 8- 9-х класах – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66;

– у 8-9-х класах загальноосвітніх навчальних закладах з поглибленим вивченням окремих предметів – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН України від 18.02.2008 № 99;

– у 10-11-х класах – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834 зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657.

Головна мета вивчення російської мови в загальноосвітніх навчальних закладах – надати основи знань про мову, що дозволить забезпечити достатньо високий рівень спілкування та грамотного письма, необхідний для успішної індивідуальної та соціальної діяльності, міжкультурного взаєморозуміння.

Згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти у навчальних програмах з російської мови через мовну, мовленнєву, соціокультурну, діяльнісну (стратегічну) змістові лінії реалізується головний методологічний принцип – комунікативність навчання.

З метою формування комунікативних умінь учнів варто приділити увагу традиційним творчим роботам. Перекази текстів різних стилів і жанрів відіграють роль підготовчих вправ до оволодіння учнями необхідними у майбутньому дорослому житті жанрами мовлення – наприклад, виступ на зборах, участь у дискусії, створення реферату, конспекту, доповіді, рецензії.

Робота з текстом стане ефективною, якщо учні активно долучаються до мовленнєвої діяльності, тому теми висловлювань мають бути цікавими для школярів, пов’язаними з їх власним життєвим досвідом, реальними обставинами життя. Вчителю необхідно подбати про те, щоб учні успішно оволодівали як монологічним, так і діалогічним мовленням, різними жанрами і стилями мовлення.

У процесі вивчення курсу необхідно широко практикувати самостійну роботу учнів із підручниками, посібниками, словниками та іншою навчальною і довідковою літературою. Робота зі зв’язного мовлення має забезпечити подальший розвиток у школярів вмінь і навичок, необхідних у їхній майбутній діяльності.

Рекомендуємо використовувати інтерактивні методи, технології комунікативного, укрупненого структурування навчального матеріалу, інформаційно-комунікаційні, зустрічних зусиль, проектного, асоціативного, інтегрованого, розвивального навчання, критичного мислення тощо.

Активно впроваджувати в практику своєї діяльності кращий педагогічний досвід словесників Полтавщини, а саме:

–​ Заховайко А. М., вчителя російської мови та зарубіжної літератури Карлівської гімназії імені Ніни Герасименко «Активізація мовленнєвої діяльності засобами технології розвитку критичного мислення»;

–​ Бойченко Л. А., вчителя російської мови та зарубіжної літератури Полтавської гімназії № 13 «Формування життєвих компетенцій учнів мультимедійними засобами навчання на основі текстоцентричного принципу в процесі викладання російської мови»;

–​ Сутули О. В., вчителя російської мови та зарубіжної літератури Карлівської гімназії імені Ніни Герасименко «Використання асоціативно-рефлекторної технології на уроках словесності»;

–​ Войтенко О. А., вчителя російської мови та зарубіжної літератури Кременчуцької загальноосвітньої школи I-III ст. № 20 «Упровадження технології зустрічних зусиль на уроках російської мови»;

–​ Богомол О. В., вчитель російської мови та зарубіжної літератури Кременчуцької загальноосвітньої школи I-III ст. № 22 «Розвиток пізнавальної активності учнів засобами ігрових технологій на уроках словесності»;

–​ Дон В. Я., вчитель російської мови та зарубіжної літератури Недогарківської загальноосвітньої школи I-III ст. Кременчуцького району «Гуманно-особистісний підхід до дітей в навчально-виховному процесі за технологією Ш. Амонашвілі»;

–​ Кашуби Є. І., вчитель російської мови та зарубіжної літератури Малорублівської загальноосвітньої школи I-II ст. Котелевського району «Роль біоадекватної технології в компетентнісному підході до вивчення російської мови».

У 2015-2016 навчальному році вивчення російської мови здійснюватиметься за програмами:

5-7 класи

​ «Російська мова» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (укладачі: Голобородько Є. П., Озєрова Н. Г., Михайловська Г. О., Статівка В. І., Давидюк Л. В., Бикова К.І., Яновська Л.Г., Кошкіна Ж. О. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013);

​ «Російська мова» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою (укладачі: Баландіна Н.Ф., Синиця І.А., Фролова Т.Я., Бойченко Л.А. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013);

​ «Російська мова» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою (початок вивчення з 5 класу) (укладачі: Курач Л.І., Корсаков В.О., Фідкевич О.Л., Ґудзик І. П. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013).

Звертаємо особливу увагу, що до програм з навчанням українською мовою (2013 рік) внесені зміни,у яких окремі теми спрощено, перенесено вилучено (із зазначенням аргументації), змінено формулювання тексту програм (матеріали розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України : www. mon.gov.ua).

У загальноосвітніх навчальних закладах із навчанням українською мовою за умови вивчення російської мови у початкових класах необхідно використовувати навчальну програму авторів Баландіної Н.Ф., Синиці І.А., Фролової Т.Я., Бойченко Л.А., коли мова починає вивчатися вперше з 5 класу – навчальну програму авторів Курач Л.І., Корсакова В.О., Фідкевич О.Л., Ґудзик І.П..

При вивченні російської мови за рахунок варіативної складової типових навчальних планів необхідно користуватися навчальною програмою з факультативного курсу за редакцією Крюченкової О. Ю., навчальною програмою курсу за вибором автора Фролової Т.Я. ( див. на сайті МОН України).

8-9 класи

• «Російська мова» для 5-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (автори Озерова Н. Г., Михайловська Г. О., Давидюк Л.В. та ін.). – Чернівці : Букрек, 2005);

​ «Російська мова» для 5-12 классів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою (Баландіна Н.Ф., Дегтярьова К.В., Лебеденко С. А. – Чернівці : Букрек, 2005);

​ «Росі йська мова» для 5-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою (Ґудзик И.Ф., Корсаков В.А. – Чернівці : Букрек, 2006);

10-11 класи

на рівні стандарту – «Російська мова» для 10-11 класів (за ред. Н. Г. Озерової);

на академічному рівні – «Російська мова» для 10-11 класів (автор Т. Я. Фролова);

на профільному рівні – «Російська мова» для 10-11 класів (авт.: Є. П. Голобородько та ін.).

Також російська мова у 7-9, 10-11 класах може вивчатися як курс за вибором і факультативно:

​  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. Російська мова (курс за вибором) / Т. Я. Фролова. 2010;

​  Программы для средних общеобразовательных учебных заведений с обучением на украинском языке. Русский язык. Факультативный курс. 5-11 классы / Л. В. Давидюк. 2010.

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з мов національних меншин розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України (www. mon.gov.ua).

Заповнення сторінки журналу з російської мови здійснюється українською мовою.

Методист ПОІППО Р. О. Гелеверя

 

 
 
Вхід на сайт

Пошук

...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Архів записів

...



...



...



...



...



 

E-mail адреса: tarandinci@i.ua