ГоловнаМій профільРеєстраціяВихідТарандинцівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені В.А.Симоненка Неділя, 24.09.2017, 12:25
  Світова література Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS

 
 

Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури

у 2015-2016 навчальному році


І. У процесі підготовки до нового навчального року звернути увагу на ознайомлення педагогів з новими документами Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах.

1. Наказ МОН України №518 від 08.03.2015 р. «Про внесення зміни до деяких наказів» – відповідно змінено назву предмета "Світова література" на "Зарубіжна література". Просимо враховувати це при затвердженні Типових навчальних планів, оформленні шкільної документації, складанні поурочних планів.

2. Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-253 від 22.05.2015 р. «Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів».

3. Лист Міністерства освіти і науки України 31/9-305 від 26.06.2015 р. «Про особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році».

4. Наказ МОН України №585 від 29.05.2015 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня».

5. Лист МОН України №1/9-51 від 05.02.2015 р. «Щодо реалізації заходів, спрямованих на упередження негативного впливу інформаційної пропаганди».

ІІ. Мати програмне забезпечення вивчення зарубіжної літератури (див. перелік на офіційному веб-сайті МОН України – www.mon/gov.ua).

Звернути увагу, що у 5,6,7 класах викладання здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.  К.: Видавничий дім «Освіта», 2013; в яку внесено зміни, затверджені наказом МОН від 29.05.2015 № 585.

У 8-9 класах  за програмою: Зарубіжна література. 5–12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Ірпінь: Перун, 2005р.

У 10-11 класах – за програмами, затвердженими наказом Міністерства від 28.10.2010 №1021.

Програми розміщені на офіційному сайті МОН.

Викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах передбачає врахування міжпредметних зв’язків (особливо із українською літературою, історією України тощо), формування цілісної системи знань і уявлень про літературу як вид мистецтва і скарбницю гуманістичних цінностей, розвиток особистості учня як суб’єкта активної читацької діяльності, а також формування духовного світу громадянина України.

Викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах України здійснюється українською мовою. Твори вивчаються в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською, німецькою, французькою, польською тощо) та розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення володіння учнями іноземними та іншими мовами.

Особливої уваги потребує викладання зарубіжної літератури в 7 класі, яке у 2015-2016 навчальному році уперше здійснюватиметься за новою програмою (2013 року зі змінами 2015 року). Домінантою у викладанні зарубіжної літератури в 7 класі має стати національно-патріотичне і моральне виховання учнів на яскравих зразках світового письменства.

Учитель має спрямувати учнів на пошук потрібної книжки (в бібліотеці, в Інтернет-мережі тощо), на самостійне читання творів і в колі друзів, батьків (сімейне читання), на формування власної думки та творчий діалог щодо цікавої книжки.

Кількість видів контролю у кожному класі – не зазнала змін.


ІІІ. Дотримуватися правильного заповнення сторінки журналу із зарубіжної літератури відповідно до листа МОН України від 21.08.2010 №1/9-580 (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки №14-15. –2010 р.) та перевірки зошитів із зарубіжної літератури відповідно до листа МОН України від 28.04.2006 року №1/9-301 «Вимоги до виконання письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки зошитів з української мови й літератури та зарубіжної літератури у 5 –11-х класах».

Під час оцінювання ведення зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).

Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної.

Оцінка за контрольний твір із зарубіжної літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють в колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір»не робиться.

Оцінку за читання напам’ять поетичних або прозових творів із зарубіжної літератури виставляють у колонку без дати з надписом «Напам’ять».


ІV. Використовувати у навчальному процесі педагогічні технології та перспективний педагогічний досвід учителів зарубіжної літератури

  • учителя-методиста Гребінківської гімназії Володимира Васильовича Глібовця з проблеми «Програмно-методичне забезпечення викладання світової літератури за новими програмами. Використання ІКТ з метою підвищення читацької компетентності учнів». Адреса персонального сайту В.В.Глібовця -http://svitlit.pp.ua

  • учителя Полтавського обласного ліцею для обдарованих дітей з сільської місцевості при Кременчуцькому педагогічному коледжі ім. А.С.Макаренка Олега Миколайовича Куща, переможця обласного та лауреата IV (заключного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» у номінації «Світова література», з проблеми «Формування на уроках світової літератури моральних компетентностей учнів з використанням сучасних інформаційних технологій». Адреса особистого сайту О.М.Куща - http://svitlit.at.ua


  • учителя-методиста Малорублівської ЗОШ Котелевського району Євдокії Іванівни Кашуби, керівника обласної авторської творчої майстерні з проблеми «Дитяча література кінця ХХ – початку ХХІ століття: якісно новий зміст комунікації». Матеріали розміщені на сайті ПОІППО – poippo.pl.ua

V. Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: журнали «Всесвітня література в школах України», «Зарубіжна література в школах України», газету «Світова література» та Інтернет-ресурси, зокрема сайт - Ingresua.tripod.com/domivka

З листа МОН України від 1/9-380 від 10.08.2015 «Щодо методичних рекомендацій для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»:

Зарубіжна література



При вивченні зарубіжної літератури пропонуємо скористатися таблицею, у якій дано посилання на літературні та інші джерела, що допоможуть учителю підготуватися до уроків.



Тема

Розділ

Джерела

Вступ

Оригінал і переклад. Види перекладів.

Клименко Ж.В. Науково-методичний лекторій «Специфіка вивчення перекладних художніх творів у старших класах загальноосвітньої школи» / Жанна Клименко // Всесвітня література в школах України. – 2015.



Первак О. Орієнтовне планування уроків зарубіжної літератури / О. ПервакС. Бояршинова, Т. Сорочинська //Всесвітня література в школах України. – 2015. – № 7–8.



Первак О. Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури/ О. Первак // Всесвітня література в школах України. – 2015. – № 7–8.



Таранік-Ткачук КОрієнтовне планування уроків, 7 клас / Катерина Таранік-Ткачук // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. – № 7–8.



Тіхоненко С. О. Орієнтовне планування уроків для 7 класу. Уроки № 1–2 / Світлана Тіхоненко // Зарубіжна література в школах України». – 2015. – № 7–8.



Світова література. 7 клас: конспекти уроків / [під керівництвом О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової] – Київ: Шкільний світ, 2015. – 332 с.



Ніколенко О. М. Оригінал і переклад / Ольга Ніколенко // Зарубіжна література в школах України. – 2014. – № 12. – С. 8–9.



Пітерська О. В Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів / Олена Пітерська // Світова література. – 2015. – № 15–16.



Чернуха О. Порівняння оригіналу й перекладу як мотивація до читання творів світової літератури / О. Чернуха // Всесвітня література в школах України. – 2014. – № 5.



Час читати [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://sites.google.com/site/citajmo/programi-z-literaturi/dla-7-klasu

Билини і балади

Билина як жанр. «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»

Гривачова А. Цикл уроків за темою «Билини і балади» / Аліса Гривачова // Світова література. – 2015. – № 15–16.



Ніколенко О. Билина як жанр давньоруської літератури. Матеріали для уроків зарубіжної літератури за новою програмою / Ольга Ніколенко // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. – № 7–8.



Пихнівська Н. Билина – балада фольклорна – балада літературна. Урок узагальнення знань / Наталія Пихнівська // Всесвітня література в школах України. – 2013. – № 4.



Тіхоненко С. О. Орієнтовне планування уроків для 7 класу. Уроки № 3–4 / Світлана Тіхоненко // Зарубіжна література в школах України». – 2015. – № 9.



Симакова Л. Русские былины в школьном изучении: культурологический аспект. Методические рекомендации к урокам / Лидия Симакова // Всесвітня література в сучасній школі. – 2014. – №7–8. – С. 52–55.



Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії в билинах. Оновні цикли билин // Світова література. 7 клас: конспекти уроків / [під керівництвом О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової] – Київ: Шкільний світ, 2015. – С. 16–21.



Юсипович І. Давньоруські билини. Уроки світової літератури / Ірина Юсипович // Всесвітня література в сучасній школі. – 2013. – №7–8. – С. 40–44.



Юсипович І. В. Конспект уроку на тему «Ілля Муромець – улюблений билинний богатир. Аналіз билини «Ілля Муромець і Соловей Розбійник» [Електронний ресурс]./ І. Юсипович. – Режим доступу:

http://school.xvatit.com/index.php?title



Наша хрестоматія: «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник» // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. – № 7–8.



Давньоруські билини . Ілля Муромець та Соловей Розбійник [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://docs.google.com/document/d/1t18ASjm-G7_UGhUFbZjm2heBXyPGXKTg_s0nQyuNCB0/edit?pli=1


Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки»

Тіхомірова О. Моральні уроки в баладі «Король Лір та його дочки» / Оксана Тіхомірова // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. – № 7–8.



Балада як жанр фольклору й літератури. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі // Світова література. 7 клас: конспекти уроків / [під керівництвом О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової] – Київ: Шкільний світ, 2015. – С. 22–24.



Наша хрестоматія: «Король Лір і його дочки» // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. – № 7 –8.



«Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном»

Ніколенко О. Балада як жанр фольклору і літератури. Матеріали для уроків зарубіжної літератури за новою програмою, 7 клас / Ольга Ніколенко // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. – № 9.



Фольклорні балади про Робіна Гуда. Історичне тло балад. Балада «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» //Світова література. 7 клас: конспекти уроків / [під керівництвом О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової] – Київ: Шкільний світ, 2015. – С. 25–27.



Станішевський І. В. Фольклорні балади про Робіна Гуда. Повні уроки [Електронний ресурс] / І. В. Станішевський, В. К. Величко, Н. В. Запорожець, К. Е. Хорошун – Режим доступу: http://school.xvatit.com/index.php?title



Фольклорні балади про Робін Гуда [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://www.ukrlit.vn.ua/partner/roksolana/t18b2.html



Наша хрестоматія: «Як Робін Гуд став розбійником» // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. – № 7 –8.



Як Робін Гуд став розбійником [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://www.e-reading.club/chapter.php/1020050/2/Makspedden_-_Robin_Gud.html



Й. Ф. Шиллер. «Рукавичка»

Фрідріх Шиллер. «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність // Світова література. 7 клас: конспекти уроків / [під керівництвом О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової] – Київ: Шкільний світ, 2015. – С. 28–30.



Тіхомірова О. Балада у світовій літературі // Оксана Тіхомірова // Всесвітня література в сучасній школі. – 2014. – № 10. – С. 1 –14.



Наша хрестоматія: Й. Ф. Шиллер. «Рукавичка» // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. - № 9.



Йоганн Крістоф Фрідріх Шіллер. «Рукавичка». Утвердження самоцінності людського життя в баладі «Рукавичка». [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://school.xvatit.com/index.php?title



А. Міцкевич. «Світязь»

Ніколенко О. М. Система уроків за баладою А. Міцкевича «Світязь» / Ольга Ніколенко // Вивчення зарубіжної літератури. 7 клас. – Харків: Ранок, 2002. – С. 105 –108.



Сімакова Л. Балада А. Міцкевича «Світязь» у 7 класі / Лідія Сімакова // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. - № 9.



Тумаш В. «Різно про теє народ оповідає». Компаративний аналіз балад А. Міцкевича «Світязь» та О. Цинкаловського «Бій з ятаганами» / В. Тумаш // Всесвітня література в школах України. – 2014 – № 10.



А. Міцкевич «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі // Світова література. 7 клас: конспекти уроків / [під керівництвом О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової] – Київ: Шкільний світ, 2015. – С. 33–37.



Наша хрестоматія: А. Міцкевич. «Світязь» // Всесвітня література в сучасній школі. – 2015. – № 9.



Міцкевич А. Світязь[Електронний ресурс] / Адам Міцкевич. – Режим доступу: http://www.soroka-tm.com.ua/page-menu_id-10-doc_id -->

 
 
Вхід на сайт

Пошук

...
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Архів записів

...



...



...



...



...



 

E-mail адреса: tarandinci@i.ua